Welsh springer spaniel och Alpenländische Dachsbracke
Vår fantastiska Anna – Okej´s Let´s Go For A Gala Night har nu fått sin efterlängtade kull! Vi trodde först att det inte skulle bli nå´t men hon gömde dem väl så den 19 april kunde vi välkomna 3 juveler. Anna har två väldigt fina och rastypiska kullar sedan tidigare och denna gång kunde vi glädjas åt att matcha henne med en rätt nyligen importerad hane från England vid namn Glenbrows Marksman. Därmed knyter vi ihop genuin svensk stam med det engelska blodet. Då detta blir Annas sista kull, känns det verkligen spännande att följa även denna generation. Båda föräldrarna är trygga individer med härligt temperament och med utmärkt exteriör och rastypiska signum. Både mor och far är mörka i sin färg och s.k ”helmantlade” vilket vi själva föredrar.
Givetvis följer vi SKKs & rasklubbens kriterier för avel. När valparna flyttar fr.om vecka 8 är besiktning, reg i SKK, vaccinering samt chipmärkningen avklarad och dom har även dolda fel försäkring ombesörjd. Varje valp har ett ”flyttahemifrånkitt” med kompendium som innehåller div råd, tips, anvisningar men också lite foder som valpen är van vid och också den obligatoriska ”snuttefilten” med mammas doft 😊
Valparna växer upp i vår villa med oss hemma på heltid för absolut bästa start i livet. Givetvis bjuder vi in till besök fr.o.m 5 veckors åder men vi uppdaterar även vårt valpfolk med nya bilder veckovis. Valparna är redo att lämna oss fr.o.m den 14 juni! Är du intresserad av att höra mer så är du varmt välkommen att höra av dig antingen via mail okejs@hotmail.com el slå en signal på 0730652011.
Välkommen! Gunilla & grynen på Okej´s
